آیا بیوتین رشد موهای شما را افزایش می دهد؟

رشد مو بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت یک نگرانی بی پایان است. در حالی که سرعت رشد مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است، موادی مانند بیوتین می توانند آن را تقویت کنند.

بیوتین که جزء خانواده ویتامین های B است، فواید زیادی دارد و تقویت رشد مو یکی از آنهاست.

کلینیک تهرانی : بیایید به یک تصویر دقیق از چگونگی کمک بیوتین به رشد مو و چگونگی به حداکثر رساندن مزایای آن نگاه کنیم.

بیوتین چیست؟

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، متعلق به خانواده بسیار مفید ویتامین B است. [۱] این ویتامین محلول در آب است و به بدن شما کمک می کند تا انواع خاصی از مواد مغذی را به انرژی تبدیل کند. به دلیل فوایدی که برای مو و پوست دارد بسیار محبوب است. بیوتین برای ناخن های شما نیز مفید است.

اگر بدن شما فاقد بیوتین باشد، ممکن است با ریزش مو و مشکلاتی مانند بثورات قرمز روی پوست، شکستگی ناخن‌ها و غیره مواجه شوید. در حالی که مقدار بیوتینی که از رژیم غذایی روزانه‌تان دریافت می‌کنید برای نیازهای سلامتی شما کافی است، بسیاری از افراد برای مزایای بیشتر مکمل‌های بیوتین مصرف می‌کنند. . این ممکن است برای سلامت کلی شما خوب باشد یا نباشد. به همین دلیل است که باید بدانید چه زمانی یا چگونه از بیوتین استفاده کنید.

بیوتین برای موهای شما چه می کند؟

کراتین پروتئینی است که پایه مو، ناخن و پوست شما را تشکیل می دهد. بیوتین ساختار کراتین را در بدن شما حفظ کرده و بر آن تأثیر می گذارد. علیرغم تحقیقات فراوانی که برای درک اینکه چگونه بیوتین دقیقاً رشد مو را تقویت می کند، شواهد محدودی یافت شده است.

یک مطالعه دوسوکور در سال ۲۰۱۵ بر روی زنان مبتلا به مشکلات موهای نازک انجام شد. یک مکمل خوراکی پروتئین دریایی (حاوی بیوتین) دو بار در روز به مدت ۹۰ روز به آنها داده شد. تصاویری از پوست سر قبل و بعد از دوز MPS گرفته شد. رشد قابل توجه مو و کاهش ریزش مو مشاهده شد.

لینک مفید : چگونه از موهای موج دار مراقبت کنیم؟

یک مطالعه دوسوکور دیگر با کنترل دارونما همین نتایج را پیشنهاد کرد. شرکت کنندگان در این مطالعه پس از مصرف یک مکمل خوراکی (حاوی بیوتین) رشد مو را مشاهده کردند.

آیا میدانستید؟

مقدار کم بیوتین، که ممکن است به دلیل رژیم غذایی ناکافی ایجاد شود، ممکن است باعث خشکی پوست سر یا درماتیت شود. کمبود بیوتین در بدن ممکن است موهای شما را شکننده کند.

چه مقدار بیوتین برای رشد مو لازم است؟

در حالی که کمبود بیوتین باعث ریزش مو و سایر مشکلات پوستی می شود، کمبود آن رایج نیست. به همین دلیل است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده هیچ دوز روزانه را برای بیوتین اعلام نکرده است. مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) به سن، جنس و وضعیت سلامت کلی شما بستگی دارد.

به زنان باردار و شیرده دوز بالاتر بیوتین توصیه می شود. برای دریافت پیشنهادی در مورد مصرف روزانه بیوتین خود باید با پزشک خود مشورت کنید. دوز روزانه بیوتین شما می تواند از طریق غذای مصرفی شما باشد یا می توانید مکمل های بیوتین مصرف کنید.

  • درمان سبوره بیوتین مو ویتامین های آلوپسی

چگونه از بیوتین برای رشد مو استفاده کنیم؟

بیوتین از دریافت غذا
شما معمولا دوز معمول بیوتین خود را از مصرف منظم غذا دریافت می کنید. اگر می خواهید میزان بیوتین را در بدن خود افزایش دهید، می توانید غذاهای غنی از آن اضافه کنید.

این شامل:

  • زرده تخم مرغ
  • مغزها مانند گردو، بادام زمینی و بادام.
  • گوشت به خصوص جگر و کلیه
  • غلات کامل
  • گل کلم
  • قارچ
  • موز
  • سیب زمینی های شیرین
  • کلم بروکلی
  • آووکادوها
  • مخمر
  • مکمل های بیوتین

لینک مفید : آیا صابون برای موهای شما مفید است؟

می توانید مکمل های بیوتین را بدون نسخه از هر فروشگاه پزشکی تهیه کنید. اینها به دو صورت کپسول و قرص در دسترس هستند. قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

فواید بیوتین

علاوه بر اینکه بیوتین برای مو مفید است، فواید دیگری نیز دارد. اینها هستند،

۱. برای زنان باردار خوب است
بیوتین بر رشد جنین در دوران بارداری تأثیر می گذارد. بسیاری ادعا می کنند که مصرف بیوتین باعث سلامت نوزادان می شود. اکثر زنان باردار از کمبود بیوتین رنج می برند که اغلب منجر به ریزش مو پس از زایمان می شود. مصرف مکمل های دوران بارداری حاوی بیوتین و اسید فولیک می تواند به رشد جنین کمک کند.

۲. علائم دیابت را کنترل می کند
تحقیقات نشان می دهد که ترکیب بیوتین و کروم می تواند علائم دیابت را بهبود بخشد. مصرف بیوتین می تواند درد عصبی ناشی از دیابت را کنترل کرده و سطح قند خون را کنترل کند. همچنین بیوتین مدیریت قند خون را بهبود می بخشد.

لینک مفید : آیا شامپو باعث ریزش مو می شود؟

۳. سلامت قلب شما را بهبود می بخشد
بیوتین بر ضخامت شریان های شما تأثیر می گذارد که می تواند منجر به کاهش فشار خون شود. ترکیبی از بیوتین و کروم سطح کلسترول خون شما را کنترل می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

۴. به کاهش وزن کمک می کند
ترکیب بیوتین و کروم مزایای زیادی دارد. به شما کمک می کند با چاقی مقابله کنید. از آنجایی که چاقی با تری گلیسیرید مرتبط است، این ترکیب باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می شود.

۵. ایمنی را تقویت می کند
بیوتین به بدن شما کمک می کند تا گلبول های سفید خون تولید کند که یک سیستم ایمنی قوی را تشکیل می دهند. اگر سطح بیوتین پایینی دارید، می‌تواند تعداد آنتی‌بادی‌ها را در بدن شما کاهش دهد و منجر به ایمنی ضعیف شود.

عوارض و خطرات بیوتین

در حالی که غذاهای غنی از بیوتین هیچ خطری ندارند، مکمل های بیوتین عوارض جانبی جزئی دارند. اینها عبارتند از تهوع، گرفتگی عضلات و اسهال. با این حال، اگر مکمل های بیوتین را همراه با غذا مصرف کنید، می توانید آنها را کاهش دهید. همچنین ممکن است مشکلات کلیوی و مشکلات ترشح انسولین را تجربه کنید.

لینک مفید : آیا تعریق زیاد باعث ریزش مو می شود؟

همیشه قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر داروی دیگری مصرف می کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا مصرف مکمل بیوتین همراه با آن داروی خاص بی خطر است یا خیر.

به عنوان یک ویتامین محلول در آب، هر بیوتین اضافی در بدن شما از طریق ادرار خارج می شود. بنابراین، احتمال مصرف بیش از حد بیوتین کمتر است. با این حال، اگر بعد از افزایش مصرف بیوتین خود متوجه بثورات پوستی شدید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

علائم مصرف بیش از حد بیوتین

  • سطح پایین ویتامین C و ویتامین B-6
  • قند خون بالا
  • کاهش تولید انسولین

چه مدت طول می کشد تا بیوتین روی موها اثر کند؟

طبق مطالعات، حداقل ۹۰ روز طول می کشد. اما کاملاً به وضعیت فعلی موهای شما و دوز بیوتین شما بستگی دارد. اگر دوز بالاتری از بیوتین مصرف کنید، ممکن است زودتر نتیجه را ببینید. همچنین، از آنجایی که این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود، باید هر روز از طریق رژیم غذایی‌تان آن را دوباره پر کنید تا نتایج را ببینید.

آیا می توانید بیوتین را مستقیماً به موهای خود بمالید؟

محصولات موی حاوی بیوتین مانند شامپو، روغن مو و اسپری مو بدون نسخه در دسترس هستند. می توانید این ها را مستقیماً روی موهای خود بمالید. همچنین می توانید از مواد طبیعی غنی از بیوتین مانند روغن بادام، روغن آووکادو و غیره استفاده کنید.

بیوتین در مقابل اسید فولیک – کدام یک برای رشد مو بهتر است؟

مطالعات متعددی بر روی بیوتین با نتایج مطلوب انجام شده است. اگرچه نقش دقیق آن در رشد مو هنوز موضوعی است که باید بررسی شود، مطالعات ثابت کردند که بیوتین بر رشد مو تأثیر می گذارد.

لینک مفید : آیا مزوتراپی برای ریزش مو موثر است؟

از سوی دیگر، محققان پیشنهاد می‌کنند که اسید فولیک برای تقویت رشد مو چندان مفید نیست. یک مطالعه کنترل شده تحلیلی آینده نگر روی ۵۲ مرد با موهای سفید زودرس و کمبود اسید فولیک انجام شد. شواهد کافی برای حمایت از ارتباط بین اسید فولیک و رشد مو وجود ندارد.

اگر مشکل ریزش مو دارید، کمبود بیوتین می تواند دلیل آن باشد. مصرف بیوتین مناسب می تواند به رشد مجدد موهای شما کمک کند. در حالی که رژیم غذایی روزانه شما باید کافی باشد، می توانید میزان مصرف بیوتین را افزایش دهید، هرچند غذاهای غنی از بیوتین یا مکمل ها.

تحقیقات نشان می دهد که افزایش بیوتین می تواند موهای شما را ضخیم و براق کند. اما قبل از آن، نوع موی خود را بدانید و برای توجه فردی با پزشک خود مشورت کنید.

برگرفته از : biotin-hair-growth

Rate this post

نوشته های مشابه

" مشاوره / رزرو "۰۹۱۲-۶۴۵-۱۹۸۴